Оформляючи дитину в дитячий садок, батьки переживають: як її зустрінуть, чи буде їй добре.
Потрапивши в незнайому ситуацію, вимушено спілкуючись з незнайомими людьми, навіть доросла людина буде почуватися некомфортно. Як почувається у таких умовах дво-трирічний малюк?
У чому полягають причини важкої адаптації до умов дитячого садка?
- Брак у сім’ї режиму , який збігається з режимом дитячої групи у дошкільному навчальному закладі.
- Брак досвіду спілкування з незнайомими дітьми і дорослими.
- Несформованість елементарних культурно-гігієнічних навичок.
- Наявність у дитини специфічних звичок.
- Невміння зайняти себе іграшками.
У період адаптації, шановні батьки, ви можете допомогти своїй дитині і зарадити багатьом проблемам:
- За можливості розширяти коло спілкування дитини, допомогти подолати їй страх перед незнайомими людьми: звертати увагу дитини на дії і поведінку сторонніх людей, викликати позитивне ставлення до них.
- Не допускати висловлювань співчуття про те, що змушені віддавати дитину в дитячий садок.
- Привчати до самообслуговування, заохочувати спроби самостійних дій.
- Допомогти дитині розібратися з іграшками: для цього використовувати показ дій з ними, сюжетний показ, спільні дії, залучати дитину до спільної гри.
- Розвивати наслідування та імітування у діях дитини: «політаємо як горобчики», «пострибаємо як зайчики».
- Вчити звертатися до іншої людини, ділитися іграшкою, жаліти дитину, яка плаче тощо.
До моменту вступу в дитячий садок дитина вже має вміти самостійно сідати на стілець, пити з чашки, користуватися ложкою, їсти з хлібом, активно брати участь в одяганні і роздяганні тощо.
Наочним прикладом мають виступати насамперед самі батьки. Вимоги до дитини мають бути послідовними і доступними. Важливо також постійно вправляти дитину у тих діях, якими вона оволодіває, заохочувати дитину, давати позитивну оцінку навіть за спробу виконання.
Пам’ятка дорослому
Ми дивимось на дітей щодня або своїх рідних, або вихованців. А от чи бачимо ми їх, а тим паче розуміємо? Усім небайдужим дорослим, дорослим, які прагнуть розуміти дітей і бути зрозумілими, пропонуємо пам’ятку.
Зрозумій мене
Поведінкові прояви |
Психологічні мотиви |
Демонстративна неслухняність | Я хочу бути у центрі уваги |
Егоїстичні прояви | Все на світі починається з мене |
Пустощі | Я шукаю емоційних вражень |
Впертість | Я вимагаю незалежності |
Вередування | Я втомився від наказів, обов’язків |
Замкнутість | Не влізайте в мою самотність і не залишайте мене одного |
Агресія | Я шукаю собі самозахисту |
Пасивність | Я не впевнений, що хороший, що у мене вийде |
Аморальна поведінка | Я копіюю дорослих, приміряючи життя на себе |
Непосидючість | У світі так багато цікавого |
Образливість | Сигнал про нелюбов до мене |
Безлад | Я хочу встигнути все і поспішаю жити |
Скарги | Я вимірюю міру справедливості |
Лінощі | Я нудьгую від не цікавості |
Неуважність | Я приймаю лише значуще та близьке |
Нудьга | Я очікую нових емоцій |
Метушня, біганина | Я даю вихід енергії |
Надмірна посидючість | Я можу тривалий час займатись улюбленою справою |
Пропонуємоь до вашої уваги казки, які сприятимуть полегшенню адаптації дитини.