Оформляючи дитину в дитячий садок, батьки переживають: як її зустрінуть, чи буде їй добре.

   Потрапивши в незнайому ситуацію, вимушено спілкуючись з незнайомими людьми, навіть доросла людина буде почуватися некомфортно. Як почувається у таких умовах дво-трирічний малюк?

   У чому полягають причини важкої адаптації до умов дитячого садка?

 

  1. Брак у сім’ї  режиму , який збігається з режимом дитячої групи у дошкільному навчальному закладі.
  2. Брак досвіду спілкування з незнайомими дітьми і дорослими.
  3. Несформованість елементарних культурно-гігієнічних навичок.
  4. Наявність у дитини специфічних звичок.
  5. Невміння зайняти себе іграшками.

   У період адаптації, шановні батьки, ви можете допомогти своїй дитині і зарадити багатьом проблемам:

  1. За можливості розширяти коло спілкування дитини, допомогти подолати їй страх перед незнайомими людьми: звертати увагу дитини на дії і поведінку сторонніх людей, викликати позитивне ставлення до них.
  2. Не допускати висловлювань співчуття про те, що змушені віддавати дитину в дитячий садок.
  3. Привчати до самообслуговування, заохочувати спроби самостійних дій.
  4. Допомогти дитині розібратися з іграшками: для цього використовувати показ дій з ними, сюжетний показ, спільні дії, залучати дитину до спільної гри.
  5. Розвивати наслідування та імітування у діях дитини: «політаємо як горобчики», «пострибаємо як зайчики».
  6. Вчити звертатися до іншої людини, ділитися іграшкою, жаліти дитину, яка плаче тощо.

   До моменту вступу в дитячий садок дитина вже має вміти самостійно сідати на стілець, пити з чашки, користуватися ложкою, їсти з хлібом, активно брати участь в одяганні і роздяганні тощо.

   Наочним прикладом мають виступати насамперед самі батьки. Вимоги до дитини мають бути послідовними і доступними. Важливо також постійно вправляти дитину у тих діях, якими вона оволодіває, заохочувати дитину, давати позитивну оцінку навіть за спробу виконання.

 

Пам’ятка дорослому

 

Ми дивимось на дітей щодня або своїх рідних, або вихованців. А от чи бачимо ми їх, а тим паче розуміємо? Усім небайдужим дорослим, дорослим, які прагнуть розуміти дітей і бути зрозумілими, пропонуємо пам’ятку.

Зрозумій мене

Поведінкові прояви

Психологічні мотиви

Демонстративна неслухняність Я хочу бути у центрі уваги
Егоїстичні прояви Все на світі починається з мене
Пустощі Я шукаю емоційних вражень
Впертість Я вимагаю незалежності
Вередування Я втомився від наказів, обов’язків
Замкнутість Не влізайте в мою самотність і не залишайте мене одного
Агресія Я шукаю собі самозахисту
Пасивність Я не впевнений, що хороший, що у мене вийде
Аморальна поведінка Я копіюю дорослих, приміряючи життя на себе
Непосидючість У світі так багато цікавого
Образливість Сигнал про нелюбов до мене
Безлад Я хочу встигнути все і поспішаю жити
Скарги Я вимірюю міру справедливості
Лінощі Я нудьгую від не цікавості
Неуважність Я приймаю лише значуще та близьке
Нудьга Я очікую нових емоцій
Метушня, біганина Я даю вихід енергії
Надмірна посидючість Я можу тривалий час займатись улюбленою справою

 

Пропонуємоь до вашої уваги казки, які сприятимуть полегшенню адаптації дитини.