Мовна функція є однією з важливих психічних функцій людини.
Порушення мови негативно впливають на весь психічний розвиток малюка, ускладнюють його спілкування з тими людьми, що його оточують, відбиваються на його діяльності, характері, поведінці. А це, у свою чергу негативно позначається на опануванні грамоти, на успішності в цілому.
До 6 років у дитини має бути сформована мовна готовність до навчання в школі:
- дошкільник повинен уміти правильно і чітко вимовляти всі звуки рідної мови, говорити досить гучно, в помірному темпі;
- дитина повинна володіти звуковим аналізом слова, тобто не лише відрізняти звуки один від одного, але і чітко визначати їх послідовність, визначати місце звука в слові;
- малюк повинен правильно будувати речення різної конструкції, погоджувати слова в роді, числі і відмінку;
- правильно вживати іменники, що не відмінюються;
- правильно підбирати потрібні суфікси при словотворенні;
- дошкільник повинен логічно, послідовно, виразно, досить повно і точно передавати зміст знайомих казок, розповідей;
- самостійно складати розповіді за сюжетними малюнками, прослідковуючи послідовність подій і причинно-наслідкові зв'язки;
- словниковий запас дитини, що вступає до школи, має складати не менше 2000 слів, причому в ньому мають бути присутніми всі основні частини мови: іменники, прикметники, дієслова, числівники, займенники, прийменники, частки, вигуки.